Zarządzanie rachunkowością jest jedną z najważniejszych funkcji dla każdej firmy i wymaga dużego zaangażowania, niezależnie od jej wielkości. Prowadzi to do tego, że wiele firm, zwłaszcza tych największych, decyduje się na outsourcing księgowości i zarządzania podatkowego, aby uniknąć błędów i zwiększyć swoją produktywność, a także aby móc poświęcić więcej czasu na inne zadania.
Najważniejsze zalety outsourcingu księgowości
W dużych firmach jest to bardzo powszechne, ale w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw nadal są one nieco niechętne do outsourcingu księgowości, ponieważ albo mogą zaoszczędzić na kosztach doradztwa księgowego, albo nie czują się wystarczająco pewnie. Należy jednak wiedzieć, że niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa powierzenie rachunkowości zewnętrznej firmie zawsze się opłaca. Przede wszystkim ze względu na oszczędność czasu.
Kiedy w Twojej firmie nie ma działu odpowiedzialnego za prowadzenie księgowości, jesteś zmuszony poświęcić czas na jej prowadzenie. Czas ten mógłbyś poświęcić na inne zadania, w których jesteś bardziej produktywny, koncentrując się na głównej działalności firmy. Jeśli zdecydujesz się na pozostawienie księgowości w rękach firmy lub wyspecjalizowanego doradztwa zewnętrznego, zostaniesz całkowicie zwolniony z tego zadania, co pozwoli Ci na zwiększenie wydajności i zapewni dotrzymanie wszystkich ustalonych terminów.
Chociaż możesz myśleć, że outsourcing księgowości Twojej firmy będzie dużym wydatkiem, prawda jest taka, że zostało udowodnione, że outsourcing tego zadania jest o wiele bardziej ekonomiczny z www.pwc.pl, niż zatrudnianie pracownika lub płacenie nadgodzin. A jeśli zdecydujesz się zrobić to sam, powinieneś pamiętać, że cały czas, który inwestujesz w to zadanie, to czas, którego nie wydajesz na inne zadania, co oznacza, że również tracisz pieniądze. Dzięki outsourcingowi będziesz cieszyć się bardziej ekonomicznym, elastycznym i niezawodnym zarządzaniem rachunkowością, co zmniejszy koszty stałe firmy.
Zmniejszenie ilości błędów w rachunkach
Jeśli nie jesteś ekspertem w dziedzinie rachunkowości, jest bardzo prawdopodobne, że popełnisz błąd, który może zagrozić stabilności gospodarczej twojej firmy, a później będziesz musiał go naprawić, ponosząc związane z tym koszty gospodarcze. Ponadto, błędy te mogą mieć wpływ na pracowników lub prowadzić do znacznych kar finansowych. Zlecając prowadzenie księgowości wyspecjalizowanej firmie, zapewniasz właściwe zarządzanie, unikając ewentualnych błędów, co przekłada się na większy spokój ducha. Należy pamiętać, że firmy doradcze w zakresie księgowości są stale aktualizowane i znają wszystkie nowości prawne dotyczące księgowości, mając za sobą duży zespół specjalistów.