Planując działania marketingowe, nie można skupiać się jedynie na tradycyjnych kanałach sprzedaży. W wyniku powszechnej cyfryzacji i postępujących przemian społecznych klienci coraz częściej poszukują produktów i usług w sieci. Obecnie niemal każda firma posiada swoją stronę internetową, a niekiedy również blog i sklep. Te witryny muszą być dobrze widoczne, żeby klient mógł łatwo do nich dotrzeć po wpisaniu podstawowych fraz w wyszukiwarkę. A jak wypromować usługi w sieci i na czym polega audyt SEO?

Marketing internetowy – od czego zacząć?

Na marketing internetowy składa się wiele działań, które przedsiębiorca może wykonać we własnym zakresie lub może też zatrudnić do tego celu pracownika, a nawet wynająć zewnętrzną firmę. Podstawą skutecznego marketingu będzie stworzenie strony internetowej, która zajmie wysoką pozycję w wyszukiwarce Google oraz prowadzenie interesujących kampanii marketingowych na profilach społecznościowych. Funkcjonalności witryny i jej treść są na bieżąco oceniane przez roboty Google, które indeksują strony według określonych algorytmów. Każdy błąd, niestosowanie się do zasad SEM i SEO lub nieaktualizowanie strony może spowodować, że klienci nie zobaczą jej na pierwszych stronach wyszukiwań. Dlatego działania marketingowe powinny skupić się na budowie witryny, jej wyglądzie oraz publikowanej treści. Dla robotów Google znaczenie ma nie tylko przejrzysty layout czy szybkość ładowania, ale także zastosowanie linków wewnętrznych i zewnętrznych oraz użycie adekwatnych fraz kluczowych.

Na czym polega audyt SEO?

Wszystkie działania prowadzone w sieci mogą mieć wpływ na wyniki finansowe firmy. Jeśli przedsiębiorca chce dotrzeć do konkretnej grupy docelowej lub szerokiego grona odbiorców to powinien raz na rok wykonać audyt SEO: sempai.pl/oferta/audyt-seo/. Jest to szczegółowa analiza, dzięki której można sprawdzić, czy strona funkcjonuje prawidłowo oraz, które elementy można poprawić. W ramach badania weryfikuje się następujące obszary:

  • indeksowanie i dostępność dla wyszukiwarek
  • meta tagi
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych
  • konkurencja w wyszukiwarkach
  • atrakcyjność treści
  • frazy kluczowe
  • linki przychodzące
  • adresy URL
  • szybkość ładowania strony
  • grafika
  • funkcjonalności

Dodatkowo warto jeszcze przeanalizować aktywność firmy w mediach społecznościowych i towarzyszące jej statystyki. Na podstawie audytu SEO tworzy się raport, w którym zostaną opisane mocne i słabe strony danej witryny. Podsumowanie powinno zawierać także zalecenia, dzięki którym firma będzie mogła skutecznie zwiększyć swoją widoczność w sieci. W internecie można znaleźć narzędzia do przeprowadzenia darmowego audytu SEO, a odpłatnie taką usługę oferują różnego rodzaju agencje marketingowe.

Działania marketingowe w sieci należy prowadzić w sposób przemyślany. Jeśli ruch na stronie jest niewielki, to warto przeprowadzić audyt SEO, który wskaże, które obszary wymagają poprawy. Czasami nawet drobne zmiany mogą przynieść duże korzyści w dłuższej perspektywie czasowej. Dlatego to ważne, by na bieżąco dbać o wygląd strony i treści, które się na niej znajdują.