Najtrudniejszym zadaniem stojącym przed właścicielami sklepów internetowych jest pozyskiwanie nowych klientów. Można to robić za pomocą kampanii reklamowych, ale takie działania wymagają ogromnych nakładów finansowych. Alternatywą jest ruch z wyszukiwarek internetowych – jego wartość bierze się stąd, że odwiedzający są wstępnie zainteresowane ofertą firmy. Dlatego obecnie kluczem do osiągnięcia sukcesu w branży e-commerce jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Jak osiągnąć wysoką pozycję w Google i dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów?

Od czego zależy pozycja w Google?

Wyszukiwarki internetowe takie jak Google ustalają kolejność wyników wyszukiwania za pomocą skomplikowanych algorytmów, które biorą pod uwagę szereg czynników takich jak responsywność i design strony, jakość znajdujących się na nich treści czy siła linkowania, czyli wszystkich linków prowadzących do witryny. Oczywiście są też inne istotne kwestie, ale zasadniczo to właśnie od tych trzech czynników zależy to, czy strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy, że pozycja jest tutaj kluczowa, bo zdecydowana większość internautów odwiedzi jedynie te witryny, które znajdą się na pierwszej stronie – a najlepiej na samym szczycie.

Jak poprawić widoczność w Google?

Pozycja w wynikach wyszukiwania jest na tyle istotna, że powstała cała branża mająca na celu wspomóc klientów w tym przedsięwzięciu. By tego dokonać niezbędne są działania z zakresu SEO, czyli pozycjonowania sklepów i stron internetowych. Mają one na celu poprawienie jakości witryny w oczach algorytmów wyszukiwania. Te są surowe, ale też zmienne, dlatego poszczególne zasady i poradniki mogą zmieniać się na przestrzeni czasu, ale zasadniczo w ramach SEO działa się dwutorowo. Z jednej strony pracuje się nad samą stroną internetową, z drugiej zdobywa ciekawe i wartościowe linki, które dla Google są głównym wyznacznikiem jakości.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – co warto wiedzieć?

Warto przy tym pamiętać, że pozycjonowanie stron internetowych to czasochłonne działanie, które wymaga odpowiedniej wiedzy i know-how. Nawet jeden niewłaściwy ruch może znacząco zaszkodzić pozycji strony w Google, dlatego warto pozostawić to specjalistom. Na rynku działają doświadczone agencje SEO, czyli firmy zajmujące się działaniami pozycjonującymi na zlecenie klienta. Oferują one kompleksowe pozycjonowanie sklepów internetowych (http://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/seo-ecommerce/), wykorzystując specjalistyczną wiedzę, która przekłada się na konkretne rezultaty.

By kampania SEO była skuteczna, trzeba ją dobrze zaplanować, na co składa się nie tylko dokładne sprawdzenie samej strony internetowej, ale też analiza konkurencji oraz popularności poszczególnych fraz wyszukiwanych przez internautów. Oczywiście przedsiębiorcy mogą też samodzielnie pozycjonować prowadzony sklep internetowy, ale należy robić to z głową. Warto wcześniej zapoznać się z wszystkimi tajnikami tej branży lub po prostu sięgnąć po pomoc agencji SEO. Ostatecznie bowiem w pozycjonowaniu sklepów liczy się przede wszystkim nie wielkość budżetu, a to, czy wydajemy pieniądze z głową.